2009. november 16., hétfő

Sütőtökös-húsos lasagne













 

A "tökös boszi" partyra ;) kaptam ajándékba egy nagy kanadai sütőtököt. Töklevest újfent főztem az egyik feléből. Most is a tejszín mentes változatot választottam.
A másik fele ott árválkodott a hűtőben. Még mindig elég nagy darab a drágám :D
A Zuram régóta nyaggat lasagne-ért, hát most kapott és a husiba valahogy-valaki belecsempészett egy kis sütőtököt is... (A tökből maradt még egy kicsi de már tudom mi lesz belőle!)

A tökös-húsos mártás Hozzávalói:
50 dkg pulyka darált hús
1 duci marék reszelt nyers sütőtök
1 konzerv paradicsom (nem sürített, hanem kockára vágott paradicsom)
kb 2 dl paradicsomlé (a mennyiség változhat a lé sűrűségétől)
1 kis fej édeshagyma
3 gerezd fokhagyma
só, bors,
2 tk oregáno
1 kv bazsalikom
1 kv borsikafű
pici cukor
oliva olaj
10 dkg reszelt sajt
1 csomag mozzarella
pici margarin

A besamel mártás most is "saccperkb" készült viszont most a lasagne-s dobozon volt egy recept hozzá:
50g vajhoz 50g lisztet írt és 1/2 liter tejet. Ízesítésként én tettem bele fehér borsot, sót és reszelt szerecsendiót.

200g lasagne tészta

A mártáshoz az olivaolajon megpirítottam a hagymákat majd a hagymás olajon megpirítottam a husit és a reszelt tököt. Fűszereztem, hozzá kevertem a paradicsomot (lé, kockák), a cukrot és a mártást még egy picit összefőztem.

A besamel mártáshoz a vajat felolvasztottam, elkevertem benne a lisztet. A lisztet picit megfuttattam majd először egy kevés langyos tejjel (tűzről levéve) kikevertem, aztán elkevertem benne a többi tejet is. Visszarakva a gázra sűrűsödésig főztem, majd ízesítettem és elkevertem benne a reszelt sajtot.

A tepsit kikentem margarinnal majd egy rétes besamel mártást elterítettem a tepsi alján, majd megpakoltam a tészta lapokkal (elvileg vigyázni kell ne érjenek össze, mert akkor felpúposodik a lasagne sütés közben, nekem viszont sehogy sem jöttek ki a tészta lapok ezért nem vacakoltam vele összeértek... fel is púposodott, de bevallom engem egyáltalán nem zavart). Következett egy réteg darált húsos mártás aztán szép sorban a többi réteg ugyanígy. A lényeg, hogy az utolsó réteg besamel legyen annak a tetejére tépkedtem a mozzarellát és megszórtam még egy pici oregánóval. 20-25 perc alatt 180 fokon légkeverésesben szép ropogos- piros tetejűre sült.

2 megjegyzés:

Nelli írta...

Szia!

Szeretnélek meghívni egy szavazásra, de nem akarom kommentben belinkelni (az kicsit spam-es lenne). Ha írsz egy emailt a címemre, akkor megírom a részleteket. Köszönöm!

Üdv,
Nelli

Gyepmester írta...

Csilikém, egyszer megfőzhetnéd nekünk is :P:P: mert k@rva jól néz kis! Úhhh, de éhes vagyok...