2009. november 8., vasárnap

Kukoricás csirke















Előtte való nap nagyon fűszereset sikerült vacsoráznunk, ezért csak valami nagyon egyszerű ízű gyorsan elkészíthető vacsira volt szükségünk. Szokás szerint volt az egész attrakcióra fél órám, és egy a költözés után még fel nem töltött kamrapolcom.
Miből is főzzünk... Lássuk csak! Fagyasztó tartalma: csirkemell és fagyasztott kukorica. No ez már jól kezdődik :) Oké de mi legyen a köret. Rizs. Van egyáltalán még belőle? És volt! :))

Persze rosszindulatúan lehetne mondani, hogy hogy nem tudom volt e itthon rizs. Hát úgy "kéremszépen", hogy nagy fába vágtuk amúgy is nyomoronc kis fejszénket. Új lakásba költöztünk egy jóval nagyobba, természetesen a bank nagy örömére is.... Ami tulajdonképpen jó dolog, ha leszámítjuk, hogy két hónapig szegény Anyuéknál csöveztünk. Minden cuccunk szanaszét a családban dobozokban hevert. Odakint "brekkenő hőség", mások éppen szabijukon süttetik a hasukat, mi pedig éppen tapétázunk, festünk, 100 kilós dobozokat hurcolunk negyedikre fel gyalog.... Úgy is kell nekünk.
Lényeg a lényeg. Megvettük, sk újítgattuk, beköltöztünk még, ha nem is teljesen. Még mindig vannak dobozok. Konyhám is félkész, de főzni már lehet benne, és ez most nekem perpillanat untig elég!
Tehát akkor a recept kb két személyre:

Hozzávalók:
1  csirkemell (azaz két fél)
20 dkg fagyasztott, morzsolt kukorica
1 gerezd fokhagyma
1 evk margarin vagy vaj
1 nagyobb marék aprított friss petrezselyem
kb 1 evk kukorica keményítő
ízlés szerint, só vagy ételízesítő
ízlés szerint fekete bors őrölt vagy durvára darált (én az utóbbit jobban szeretem--magam örlöm)
víz

A csirkemelleket kockákra vágtam, majd margarinon megpirítottam, só-borssal ízesítettem. Mikor kicsit kifehéredett a hús hozzákevertem a fagyasztott kukoricát és az apróra vágott fokhagymát. Felöntöttem vízzel.
Puhára főztem a kukoricát és a húskockákat, majd a levéből kivettem egy keveset egy kis tálba a keményítővel simára kevertem majd visszaöntöttem a húsra. Összeforraltam. (ha túl sűrű lehet még önteni bele, vizet, húslevest vagy tejet is, ha pedig túl híg lehet még keverni bele egy kis keményítőt). Elzártam a gázt az edény alatt és hozzákevertem a friss petrezselymet.

Párolt rizs illik hozzá a legjobban. Tényleg natúr ízű, tőlem szokatlanul fűszermentes, ám de ennek ellenére finom ebéd.

Nincsenek megjegyzések: