2009. november 12., csütörtök

Sütőtökös tésztakagylók















A kagyló tésztája szerintem a világ legegyszerűbb pizza tésztája! Imádom. Egyszerűen zseniális. A recept Jamie Olivertől van. Az ő "...és egyszerűen csak főzz!"  című szakácskönyvében találtam kenyér alaprecept címen. Készítettem már belőle calzone-t, focaccia-t és természetesen pizzát is de még kenyérlángost is. Kipróbáltam légkeveréses és sima gázsütőben és kemencében egyeránt. Maga a tészta selymes és ruganyos de nem nyúlik tulzottan, nem ragad le és ami a lényeg nagyon gyorsan készre sül. A pizza is kb 20 perc alatt készen van.

A boszi party-ra a szokásos tökleves mellé idén ezeket a sütőtökös-darálthúsos tésztakagylókat kínáltam, desszertnek pedig sütötökös tortát sütöttem. (a torta receptje is jön majd).

A tészta hozzávalói:
1 kg kenyér liszt
30 g élesztő (lehet szárított is)
kb 6 dl langyos víz
2 evk cukor
2 csapott evk tengeri só

A lisztet a cukorral és a sóval összekeverem egy tálban, majd belemorzsolom az élesztőt is. Felöntöm a langyos vízzel részletekben és összeállítom a tésztát. Ezután következik a gyúrás nem kell sokáig csak amíg a tészta egy selymes-ruganyos gombóccá össze nem áll.
A kelesztéssel én kicsit szoktam csalni mert 50 fokra előmelegítem a légkeverésest és utána kikapcsolom. Kinyitom az ajtaját amíg olyan langyosra hül. Letakarom a tésztát alufóliával és bepakolom a langyos sütőbe.
10-15 perc alatt duplájára kel a tészta.
A tésztát kiveszem a tálból picit újra gyúrom, kinyújtom és akkor innentől fogva szabad a vásár mit készítünk belőle.

A töltelék hozzávalói:
1 kis fej édes hagyma
1 gerezd fokhagyma
50 dkg darált hús (mindegy milyen én pulykából készítettem)
kb két nagy bögre nyers reszelt sütőtök
15 dkg reszelt sajt
só, bors,
csipet borsikafű
csipet kakukkfű
pici  oliva olaj

A hagymát és a fokhagymát apróra vágtam oliva olajon megpirítottam. Hozzákevertem a darált húst, sóztam, borsoztam, fűszereztem amikor megpirult hozzákevertem a sütőtököt és összesütöttem őket.
Amikor a hús megpuhult a tök is megfőtt de még roppanós akkor levettem a tűzről. Hagytam kicsit hülni majd belekevertem a reszelt sajtott.
A fenti tésztakagylókba pakoltam az ízletes tökös-húsos tölteléket. Ehhez segítségemre volt a műanyag derelyekészítő készletem közepes méretű tagja. Biztos mindenki ismeri. A hátoldalával ki lehet vágni a tésztából egy kört, majd a tésztalapot a mintás másik felére kell helyezni, belepakolni a tölteléket és a két fülnél fogva összecsukni az alkalmatosságot és kész is a batyu-derelye-kagyló. Ki minek nevezi ;)
A kagylókat sütőpapíros tepsibe fektettem megkentem tojással és előmelegített sütőben pirosra sütöttem őket. (légkeverésesben 180°C 20 perc)

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Újabb finomság, nyammmer-nyammer :) Isteni finom, köszönjük Konyhabanya, hogy megosztottad Velünk! :D