2009. november 8., vasárnap

Paradicsomos tészta húsgombóccal















Lehet, hogy a folytonos "fogynom kéne" mániám miatt próbálok mindig kicsit lespórolni az ételek zsír vagy kalória tartalmából, de persze csak addig amíg az íz rovására nem megy :D vagy, ha éppen olyan hangulatom van.
Lényeg a lényeg. A sültkrumplit is tepsiben a sütőben sütöm mostanság nem frituban, sőt a rántott dolgokat is próbálkozom tepsis változatban előállítani.
A fasírt végül is működik tepsiben tök jól, az igaz, hogy nem gombóc fasírt, de olyan rossz csak nem lehet ugye?
Kipróbáltam. Lehagytam a gombócokról a morzsát, és sütőpapírral kibélelt tepsibe sorakoztattam, majd forró sütőben pirosra sütöttem őket.
Eredmény: ízre isteni kicsit keményebb és kevésbé szaftos, de fínom húsgombócok. A sütőben ugyebár jobban kiszárad, mint forró olajban sütve.
Aki a nagyon puha fasírtot szereti ne tepsiben süsse, de szerintem a paradicsomos tésztához talán így még jobb is volt.

Hozzávalók:

Húsgombóc:
50 dkg darálthús (legyen szaftosabb hús)
2 szál újhagyma zöldje
2 egész tojás
1 gerezd fokhagyma
só, bors,
1 kvk borsikafű
1 evk mustár

Paradicsom mártás:
1 konzerv kockázott paradicsom
kb1 dl paradicsomlé
2 újhagyma+2 zöldje
2 gerezd fokhagyma
só, bors,
1 kvk oregánó (szárított)
1 csipet bazsalikom
1/2 dl vörösbor (nem feltétlenül fontos, nekem volt otthon bontva)
1 evk cukor
oliva olaj
víz

+ 1 zacskó kifőtt spagetti, tálaláshoz reszelt sajt

A húsgombócokhoz a darált húst a fűszerekkel és a tojással jól összegyúrtam, sütőpapírral bélelt tepsiben  pirosra sütöttem őket.
A mártáshoz oliva olajon megpirítottam az aprított újhagymákat és a fokhagymát majd hozzákevertem a kockázott paradicsomot és a fűszereket. Felöntöttem vörös borral. Megvártam amíg a bor elpárolog a mártásból ekkor került bele a cukor és a paradicsomlé. Nekem szükséges volt felönteni egy kevés vízzel, hogy hígabb legyen a mártás. A víz után újraforraltam.
A tésztát kifőztem, megöntöztem a mártással, rápakoltam a húsgombócokat és a reszelt sajtot.

Másnap a maradékot mindketten elvittük ebédre. A kollegáim persze megkóstolták és most úgy állunk, hogy megígértették velem, hogy ők kifizetik de főzzek nekik valamikor egy nagyobbacska adagot (öt kollegám van).

Nincsenek megjegyzések: