2009. november 8., vasárnap

Minestrone vagy valami hasonló :)















Be kell vallanom valamit. Teljesen oda voltam (és itt a múlt időn van a hangsúly) a zacskós minestrone levesért. Anyuék nem nagyon ismerték, a megismerést követően pedig a fiúk nem igazán szimpatizáltak vele. Ezért néha amikor valami olyan volt az ebéd ami Anyuval nem volt a fogunkra való akkor vettünk kettőnknek ilyen zacskós minestrone levest, jól megszórtuk reszelt sajttal és elégedetten bekanalaztuk. Azt azért szeretném megjegyezni, hogy amúgy minden egyéb zacskós levest utáltunk mert mű íze van. Ennek is biztos az volt, de nem ettünk igazit akkor még egyáltalán, tehát nem volt összehasonlítási alapunk.
Később olasz étteremben ettem párszor de valószínű nem volt szerencsém mert nem ájultam el tőle. Mostanra pedig teljesen kivonták a forgalomból a zacsis változatot is, tehát hoppon maradtam. Érett bennem a gondolat, hogy én bizony főzni fogok egy jó nagy adagot és valahogy majd "beadom" a Zuramnak, hogy ez csak egy sima olaszos zöldségleves és akkor majd biztos meg fogja enni.
Tegyük hozzá ez a szerencsétlen leves annyira egyszerű, hogy szinte már ciki és mégis aaaannyira finom! Hiába az olaszok tudnak valamit ;)) Minestrone levest  úgy főznek az olaszok, mint ahogy spagettit is. Ahány ház annyi féle.
Íme tehát az én változatom, szokás szerint ez sem teljesen autentikus, de nekem annyira ízlett, hogy három napig ettem.

Hozzávalók:
1 kisebb cukkini
3 szál újhagyma (póréhagyma helyett)
1 szál fehérrépa
2 szál sárgarépa
1/2 fej zeller (fél maroknyi)
2 gerezd fokhagyma
2 közepes szem burgonya
15 dkg gomba
15 dkg fagyasztott zöldborsó
1 kis marék fagyasztott zöldbab
só, bors
1/2 paradicsom konzerv (nem sűrítmény)
1 tk szárított oregánó
1 tk szárított bazsalikom
1 kis csipet borsikafű
oliva olaj
víz
tetejére reszelt sajt  (parmezán, gazdagabb napokon mehet a parmezán mellé egy kis reszelt sajt is pl trapista)

A zöldségeket megtisztítottam, feldaraboltam kb egyforma darabokra. Oliva olajon megfuttattam az újhagymát és az aprított fokhagymát. Hozzákevertem az aprított zöldségeket és a kockázott konzerv paradicsomot majd fűszereztem, ezután felöntöttem vízzel. Addig főztem lassú tűzön amíg a zöldségek roppanósra puhultak.
Tálaláskor feltétlen kell rá reszelt sajt leginkább parmezán (nem is kevés) anélkül nem ér semmit az egész.

Lehetne még bele tenni zellerszárat, babokat, káposztát stb... attól függ mi van szerencsésebbeknek a kertben, nekünk városlakóknak a fagyiban.

Nincsenek megjegyzések: