2009. november 8., vasárnap

Kapros csirke ragu















Párom utálja a kaprot. Aztán kiderült, nem is a kaprot utálja, hanem a tökfőzeléket, de kaporral ő korábban csak a főzelékben találkozott. Az, hogy kaporutálata megszűnőben van elég egyértelműen derült ki, ugyanis teljesen oda van a kapormártásért főleg krumplival és sült hússal. Nem volt kedvem a hagyományos sűlthús elkészítéséhez, hát rittyentettem valami hasonpacit.

Hozzávalók:
2 fél csirkemell, vagy bármilyen 1/2 kg hús közepes darabokra vágva
1 nagy csokor friss kapor finomra aprítva
1 tk citromlé
3 evk tejföl
ételízesítő, bors, pici fokhagymasó
2 evk vaj vagy margarin
1 evk keményítő
tej

A húst a vajon kifehérítettem megszórtam az aprított kapor felével, ételízesítővel és borssal, megöntöttem a citrom levével és ízesítettem pici fokhagymasóval.Felöntöttem vízzel és puhára pároltam. Amikor puha lett a ragu akkor egy kis tálban kikevertem a tejfölt a keményítővel és pici tejjel. A keveréket a meleg raguhoz öntöttem újraforraltam és amikor a szósz besűrűsödött akkor szükség esetén még hígítottam tejjel. Amikor a ragu lekerült a tűzhelyről akkor belekevertem a maradék kaprot.

Főtt burgonyával könnyű vacsora vagy ebéd.

Nincsenek megjegyzések: