2009. július 8., szerda

Citromos-zöldbabos ragu














Aki nem szereti a savanykás ízeket akkor ezt a receptet inkább mellőzze.
"Citromos és ráadásul még zöldbabos is!!" Ezek már eleve fekete pontokat eredményeznek a Zuramnál ételek terén. Mert a citrom az a legfinomabb fagyi, vagy jó a limonádéba, na de a tányéron???? Zöldbabot sem preferáljuk főleg főzelék formában. De aznap valahogy nem érdekelt. El kellett használnom a fagyasztóból a maradék zöldbabot és én amúgy is szeretem a citromos dolgokat ;)
Érdekes módon azért elfogyott az egész..... És jelentem nem én ettem meg a nagyját! :D

Hozzávalók:
4 szelet karaj husi
1 gerezd fokhagyma
2 marék zöldbab (fagyasztott)
só, bors
1 csipet borsikafű (csak azért mert nagyon szeretem)
fél citrom reszelt héja
kb másfél evőkanál citromlé kizárólag friss
2 dl tejföl
kb 1 evőkanál liszt
víz

A karaj szeleteket fel kell csíkozni kevés olivaolajon át kell pirítani.
Ezután következik a fokhagyma apróra vágva és a fűszerek, majd a citrom héja és leve.
Egy kis vízzel szükséges felönteni és lefedve párolni amíg félpuha lesz. Ekkor jöhet bele a zöldbab. Akkor jó, ha a zöldbab még kicsit roppan a hús pedig teljesen megpuhul. Ki kell keverni a tejfölt a liszttel (habarás következik) majd a ragu levéből kicsit át kell merni a tejfölös keverékbe (hőkiegyenlítés miatt), majd vissza kell önteni a keveréket a raguba. Érdemes jól elkeverni, melegítsük át de már ne forraljuk fel mert akkor a habarás összeugrik.

Párolt rizs a legjobb köret hozzá.

Nincsenek megjegyzések: