2009. július 8., szerda

Csípős-savanyú kukoricaleves















Szinte semmi nem volt már otthon. Az szokásos konyhai alapkészletem is kezdett a nullára redukálódni.
Hűvös is volt, szükségünk volt valami melegre.
A hűtőben pangott egy darabka jobb napokat is megélt Erdélyi húsos szalonna.
A szekrényben még találtam egy doboz kukoricakonzervet.
Jó kis ízes mégis könnyű levest kanalaztunk röpke 20 perc múlva.
Igazi hóvégi kaja.

Hozzávalók:
1 kukoricakonzerv
1 kis tál apróra kockázott húsos szalonna
1 közepes fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
1 evőkanál csípős paprikakrém
Pár evk fehérborecet ízlés szerint mennyire legyen savanyú
só vagy vegeta
bors,
csipet szárított petrezselyemlevél
2 tojás

A fazékban megpirítottam a húsos szalonna kockákat majd hozzákevertem a kockára vágott (nem kell nagyon apróra) vöröshagymát, fokhagymát és a kukoricát.
Fűszereztem a leves alapot, elkevertem benne a paprikakrémet és a borecetet. Felöntöttem annyi vízzel, hogy közepesen sűrű leves állaga legyen.
Felforraltam. Amikor forrt belepottyantottam a két elkevert tojást és gyorsan összekevertem a levest. (ahogy a tojáslevesnél szokták)

Nagyon olcsó, nagyon gyors, pikáns!

Nincsenek megjegyzések: