2009. július 6., hétfő

Hagymaleves tojásrántotta csillagokkal
















Sok fajta hagymaleves recept létezik. Angol, Francia, Magyaros... Mindig úgy járok, hogy amikor a receptet olvasom már tovább is gondolom. Én még ezt tennék bele, vagy azt kihagynám. Szerintem ez a leves inkább Angolos beütést kapott.
Nem tudom, miért pont ez lett a tavalyi Karácsonyi menü levese, de kétszer is kértek belőle :) Nem bántam meg, hogy hagymaleves került az asztalra.

Hozzávalók:
1 kg hagyma vegyesen: vöröshagyma, póréhagyma, fokhagyma, lilahagyma, sonkahagyma
Minél több fajta hagyma, annál jobb lesz az íze.
1 evk vaj, két evk olivaolaj
2 evk mustár
1 pohár száraz fehérbor
1 evk barnacukor
1 közepes babérlevél
1 kvk borsikafű
2 szem szegfűbors
só, bors
víz vagy húsleves
Tálaláshoz, reszelt eidámi sajt és tojásrántotta csillagok.

A hagymákat megtisztítottam és felszeleteltem. A vaj és olivaolaj keverékén megpirítottam a barna cukrot majd ráöntöttem a felszeletelt hagymákat. Átforgattam.
Felöntöttem a fehérborral és ízesítettem a mustárral. Fűszereztem a borsokkal, borsikafűvel, sóval és a babérlevéllel, majd felöntöttem annyi vízzel, hogy tartalmas de ne túl sűrű legyen. Fedő alatt addig főztem amíg a hagymák teljesen megfőttek. Kb 45 perc- 1 óra volt.

Forrón tálakba mertem megszórtam reszelt eidami sajttal és megdíszítettem tojásrántotta csillagokkal.

Nincsenek megjegyzések: