2009. július 2., csütörtök

Póréhagyma krémleves



















Minden krémleves ugyanúgy készül.
A zöldségeket megfőzik, párolják esetleg fűszerezik aztán turmixolják és felöntik.
Hogy min párolják: vaj, olaj, margarin
Hogy miben főzik: víz, alaplé
Hogy mivel öntik fel: víz, húsleves, bor, tej, tejszín, joghurt
az persze változik.

Ez egy teljesen egyszerű póréhagymaleves, szinte még fűszer sincs benne.

Hozzávalók:
1 póréhagyma
2 szem burgonya
Maradék húsleves vagy alaplé vagy két leveskocka és víz

bors
tej
margarin

A póréhagymát felszeleteltem, a felkockázott burgonyával margarinon megfutattam, sóztam, borsoztam majd felöntöttem az előző napi maradék húslevessel. Lefedve addig főztem amig a hagyma teljesen megpuhult. A tűzről levéve összeturmixoltam a keveréket és felöntöttem tejjel, majd kicsit vissza kell rakni forralni.
A tej és a húsleves csak úgy szemre kerültek bele. Ha sok húslevest adtunk az elején hozzá akkor kevesebb tej kell bele.
Azért arra oda kell figyelni, hogy a húsleves lazán lepje el a póréhagymákat de ne egy csepp póréhagyma úszkáljon egy egész fazék húslevesben.

Nem volt otthon Nagyi által előre pirított zsemlekocka... Én meg lustva voltam pirítgatni ezért sajt került a tetejére tálaláskor.

Nincsenek megjegyzések: