2009. július 6., hétfő

Mázas sonka, gesztenyés kelbimbó, Yorkshire- puding és ropogós krumpli
















Íme a 2008-as Karácsonyi menü! Jobb későn, mint soha :D

Nigella féle Yorkshire- puding:
Nekem nem lett olyan szépségesen levegős elsőre, mint Nigellának de majd még gyakorolom.

4 tojást 3 dl tejjel összekeverünk a robotgépben. 15 percig állni hagyjuk. Apránként hozzászitálunk 25 dkg lisztet. Ezután pihentetjük még egyszer, de nem kötelező. Tepsiben 15-20 percig sütjük.
Arra figyelni kell, hogy a tepsiben legyen elég olaj vagy zsiradék (Nigella libazsírral csinálta, ha jól emlékszem, mert azt nagyon forróra lehet hevíteni anélkül, hogy megégne), a tészta felúszik a tetejére, és hogy az olaj nagyon nagyon forró legyen, különben a tészta megszívja magát.


Gesztenyés kelbimbó:


1 kg kelbimbo, alját be kell vágni x alakban és főzd kb 5 percig. Lehet helyette fagyasztottat használni, ilyenkor ki kell előtte olvasztani.
250 g kockázott bacont piríts meg, adj hozzá kb 30 g vajat, 250 g egész gesztenyét (konzerv vagy főtt), kell még 60 ml Marsala / Madeira (én pezsgőt használtam az volt bontva), nagy csokor petrezselyem (só, bors).


A világ legropogósabb sültkrumplija:

Ízlés szerinti mennyiségű feldarabolt burgonyát elő kell főzni (kb 5 perc), majd leszűrni. Ezután búzadarával meg kell szórni és összeforgatni.
Egy tepsibe (Nigella alutepsit használt, így nem kell mosogatni)libazsírt tenni, felforrósítani és a krumplikat bele tenni. Kb 25 percet sütni a sütőben oldalanként.
Tényleg extrán ropogós lesz, ha a zsír elég forró volt.


Mázas sonka:


Nigella eredeti receptje: Aromatic spiced ham-- néven megtalálható.

A sovány sonkát előző nap előfőztem a következő lében:
2 liter vörösbor
2 fej tisztított és félbe vágott vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
5-6 szem szegfűbors törve
1 evk fekete bors törve
3 babérlevél
2 csillagánizs
1 evk mustármag
1 tk koriander mag
1 nagyobbacska fahéjrúd
A lében hagytam kihűlni a sonkát.

Másnap a mázat kikevertem:
4 evk csipkebogyó lekvár
1 tk fahéj
1 tk pirospaprika (lehet csípős is)
1 evk balzsamecet vagy vörösborecet
1 csipet só
Ez a máz nagyon pikáns és különleges. A mázat rákentem a sonkára és ropogósra sütöttem.
Minden elismerésem Nigellának az alapreceptért. A fűszeres lében a sonka vaj puhára fő és pácolódik. Szinte szétolvad az ember szájában, miközben a fűszeres és pikáns máz ropogós. Nem utolsósorban ahogy sül a sonka mindenfelé a Karácsony illata száll!
Imádtam, imádtuk.

Nincsenek megjegyzések: