2010. október 23., szombat

Szalámis pizza, Sonkás-tejfölös pizza



A Zuram nagy kedvence a pizza. Főleg a szalámis "piros". Én inkább a tejfölös, kéksajtos, juhtúrós, azaz a fehér típusok kedvelője vagyok. Mivel a kedvenc tészta alapreceptemmel (ala Jamie Oliver) kb 20 perc alatt pizza van az asztalon (kelesztési idő nélkül) ezért gyakran készítek pizzát. Legutóbb szombaton ebédre, előtte pedig addig rágta a fülemet a Zuram, amíg este fél 11-kor nem álltam neki pizzát sütni. Persze úgy kell nekem! ;)

Tészta hozzávalói:
1/2 kg liszt (ebből 3 nagy, vagy 4 közepes pizza lesz)
3 dl langyos víz
2 csomag 7grammos élesztő vagy 1/2 csomag friss
1 evk só
1 csapott evk cukor
1 evk olivaolaj

A tésztát összegyúrom majd megkelesztem (légkeveréses 50 fokra előmelegít majd elzár, kicsit kiszellőztet, tészta letakarva belerak, 10 perc--kész), majd kinyújtom, vagy kézzel kihúzkodom kb kör alakúra. (Nekem sosem sikerül tökéletesre) Előmelegítem a sütőt 180 fokra.
Amíg bemelegszik megpakolom a pizzákat.

Szalámis-paradicsomos:
csipős ketchup, oregánó, szalámi, hagyma, bacon kockák, kukorica, sajt

Tejfölös-sonkás:
fokhagymás, bazsalikomos tejföl alulra, sonka szeletek, bacon kockák, hagyma,  kukorica, sajt.

A sajt lehet sima trapista, mozzarella, füstölt sajt. Mindegy. Lényeg, hogy jól olvadjon, vagy éppen mihez van kedvünk.

A sütőben 20 perc alatt a pizzák nagyon szépen megsülnek.


Nincsenek megjegyzések: