2010. október 20., szerda

Baconos leveles tésztavirágok


Nagyon szeretem a levelestésztát. Szerintem a világon az egyik legjobb találmány.
Általában tartok a fagyiban egyet  vészhelyzet esetére.
Ha, csak úgy hirtelen valaki beesik vagy sütnöm kéne valamit de nincs hangulatom a tésztával pepecselni, akkor a legjobb választás a leveles tészta.
Tölthetem, díszíthetem, formázhatom, csavarhatom, tekerhetem. Lehet sós, lehet édes. Mindegy.
És ami a leglényegesebb: mindig sikert aratok vele.

Ezt a receptet (amit én nem is neveznék receptnek, mert annyira egyszerű, hogy szinte szégyen) egy vasárnapi ebéd előtti meglepetés nasinak szántam.
A család beleszeretett. Anyu azóta a munkahelyére is vitt és ott is imádták.
Karácsonyra a bandának tuti csinálok csillagosat is, vagy mondjuk fenyőfásat ;)

Hozzávalók:
1 csomag mélyhűtött levelestészta
1 csomag kockázott bacon
1 marék egész köménymag
1 tojás elkeverve a tetejére.

A levelestésztát szobahőmérsékleten felolvasztottam. Na jó ez nem igaz....... Ha őszinte szeretnék lenni az úúúúgy voooolt........... Elfelejtettem kivenni időben a tésztát a fagyasztóból. Ezért megtöltöttem a mosogatót forró vízzel és zacskóstul beledobtam. Hamar fel is engedett. Igen ám, de lukas volt a zacskó és a víz szépen sunyiban beszivárgott a csomagolásba, és amikor kivágtam a zacskót, hogy kivegyem a tésztát, mint a mozzarella szépen kiúszott egy adag vízben.....
Gondoltam, kidobni azért már mégsem fogom! Több lisztet szórtam a tészta alá amikor kinyújtottam és kész. Nem is volt semmi gond, kicsit ragadósabb volt meg lágyabb, mint szokott de azért megbirkóztam vele.
Nyújtás után virágokat formáztam tésztakiszúróval, megkentem a tetejüket a felvert tojással. A virágok közepére egy bacon kockát nyomtam és az egészet megszórtam köménymaggal.
ENNYI! Még meg sem sóztam, mert a bacon amúgy is sós.
A légkeverésest 180-200 fokra melegítettem és forró sütőben 15-20 perc alatt készre sütöttem.

Lehet a beszivárgó forró víz volt a ludas, vagy nem nyújtottam elég vékonyra, de annyira megemelkedtek a virágocskák, hogy össze-vissza borultak.

Olyanok lettek, mint akik bortúrán voltak :D







Nincsenek megjegyzések: