2010. október 20., szerda

Köményes gyors házikenyér



Hozzávalók:
1 kg liszt: 500 g félfogós vagy rétes liszt, 500 g teljes kiőrlésű rozsliszt
3 csomag 7 gr-os élesztő
2 csapott evk cukor
2 púpos tk tengeri só
2 tk mozsárban összeroppantott köménymag
6 dl langyos víz.

A hozzávalókat összekevertem. Lágy tésztát gyúrtam belőle. Kelesztettem egy jó fél órát. Utána újra gyúrtam és kiolajozott- lisztezett torta formába tettem. Majd megint kelesztettem egy jó háromnegyed órát. Megolajoztam a tetejét  és 180 fokra előmelegített sütőben 40 percet sütöttem úgy, hogy 10 perc után visszavettem a légkeverésest 150 fokra, majd  újabb 10 perc után újra megemeltem a hőfokot.
Amikor már szép barnára sült és kongott a kenyér akkor kivettem. Tűpróba majd hideg vízzel megkenegettem a tetejét. Rácson hagytam kihűlni.

Magam is meglepődtem mennyire finom lett!
Langyosan egy kevés vajjal, snidlinggel!

Nincsenek megjegyzések: