2010. október 20., szerda

Szaftos virsli


Nem szeretem a lecsót a főtt paprika miatt. Az ízes szaftját viszont annál inkább.
Amikor kisebb voltam és Anyuék lecsót főztek ebédre - ami gyakran fordult elő mert nagyon szeretik - akkor én mindig ilyen szaftos virslit kaptam a tányéromba míg ők elfalatozgatták a lecsójukat.
Az enyémnek nem lecsó az alapja de talán ízhatásában egészen megközelíti azt amit a piros pöttyös tányáromba tálaltak nyaranta.

Hozzávalók:
1 pár virsli fejenként (most 2 pár)
1 nagy fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 darabka margarin (lehet olaj is de én a vaj és a margarin ízét jobban szeretem)
1 hámozott- darabolt paradicsomkonzerv, vagy sűrített paradicsom
3 evk ketchup
1 tk Édes Anna vagy Erős Pista vagy hasonló paprikapép
csipet só és bors
1 tk köménymag
1 nagyobb babérlevél
1 csipet borsikafű
kevés víz

A hagymákat és a köménymagot megpirítom a margarinon majd hozzáadom a felkarikázott virslit.
Jöhetnek a fűszerek és a paradicsomkonzerv, majd a ketchup. Vízzel szoktam felhígítani a mártást.
Az ízeket 15-20 perc alatt összefőzöm.
Köretként rizs jár hozzá, vagy nálunk krumplipürével futhat még.

Nincsenek megjegyzések: