2010. október 23., szombat

Paradicsomos-borsós penne


Újabb példa arra, hogy: Főzzünk valamit abból ami a hűtőben van!
A paradicsom és a borsó együtt nem egészen megszokott, viszont szerintem finom.

Tudom, hogy unalmas, hogy mindig csirke-csirke hátán, mindent csirkéből vagy pulykából főzök.
Elsősorban szeretem- szeretjük. Másodsorban egészséges. Harmadsorban pedig, ha jó helyen veszi az ember akkor még olcsóbb is mint a disznóhús. Nekünk szerencsénk van. Az ismerősünktől veszünk igazi tanyasi csirkét. Az igaz, hogy nekem kell szétmarcangolnom mert szegény pára egyben érkezik (szerencsére Nagyi levágja nekem a fejét meg a lábát és kiveszi nekem a belsőségeit), de akkor is megéri mert finom omlós, sárga a húsa. Nem lila, mint amilyeneket az ember a Tuskóban és az Ósniban néha lát.
Egyszerre szoktam 4-5 csirkét is venni, ennyivel el vagyok egy darabig mire a fagyasztóba kerülnek.
Tehát ez a magyarázata a sok pipinek. 
És akkor a recept...

Hozzávalók:
1 paradicsom konzerv (kockázott paradicsom)
1 fél fej sonka hagyma
1 gerezd fokhagyma
2 fél csirkemell 
3 marék fagyasztott zöldborsó
Bors
Kakukkfű
Pici oregánó
2 evk olivaolaj
1 csipet cukor

Az elkészítése a szokásos. Olivaolajon megpirítom a hagymát és a fokhagymát, majd belekerülnek a csirkecsíkok. Miután a husi kifehéredett és megpirult jöhet a só és a bors, majd a borsó. A borsót nem feltétlenül fontos felengedni. Ha a borsó is megpuhult egy picit, beleborítom a paradicsomkonzervet, és fűszerezem kakukkfűvel és oregánóval és szórok bele egy kis cukrot is. Nagyon keveset. A paradicsomhoz nekem mindig kell egy kis cukor is.
Készre főzöm. Kb 25 perc az egész. Pennével tálalom.

Nincsenek megjegyzések: