2010. október 20., szerda

Soksajtos csirke kurkumás rizssel


Hozzávalók:
2 fél csirkemell
1 evk fokhagymás olaj
csipet só vagy ételízesítő
csipet durvára tört bors
kevés víz
1 marék reszelt parmezán
1 marék reszelt trapista és füstölt sajt vegyesen


A krémhez:
1 tömlős (kotonos) sajt
2 evk tejföl
1 evk méz
1/2 evk mustár
2 evk tej

A rizshez:
1,5 bögre rizs
3 bögre víz
csipet só
1 kvk kurkuma
1 evk olivaolaj

A felaprított csirkemelleket a fokhagymás olajon megpirítottam, sóval és egy csipet törött borssal ízesítettem. Egy pici vizet öntöttem a húsra és azzal pároltam puhára.
Az előre kikevert krémet a puhára főtt csirkéhez hozzákevertem majd ezután az egészet újra felforraltam. Levettem a tűzről és a mártásba kevertem a parmezánt.
Eközben a rizst leöblítettem vízzel majd az olivaolajra öntöttem. Kicsit átforgattam, hogy az olaj bevonja a rizsszemeket. Ezután ízesítettem majd felöntöttem vízzel. Elkevertem, majd puhára főztem.

Tálaláskor a napsárga rizsre púpoztam a mártásos csirkét és bőven megszórtam  a trapista és füstölt sajt keverékével.

Sajtimádók előnyben!

Nincsenek megjegyzések: