2008. november 1., szombat

Partybanyák kedvence a Sütőtökös kuglóf
















Őszintén bevallom még sosem sütöttem sütőtökös süteményt. Kissé félve fogtam neki. Főleg, hogy nyers sütőtököt ír a recept. Az idei banya duma party-ra terveztem az attrakciót.
A hatás még engem is meglepett :). Nagyon finom lett!!!

Hozzávalók:
10 dkg vaj
2 nagy evőkanál méz
15 dkg teljes kiőrlésű liszt
5 dkg barna kenyér liszt
30 dkg reszelt nyers sütőtök
1 tojás
2 evőkanál natúr joghurt
1 evőkanál keserű kakaópor
1/2 kávéskanál mézes sütemény fűszer
1 csomag sütőpor
vaníliás cukor vagy vanília aroma
esetlegesen tej

Ahogyan a muffinoknál összekevertem a nedves alapanyagokat (tök, tojás, vaj, méz, joghurt) és külün a száraz anyagokat (liszt, sütőpor, fűszerek, vanília, kakaó) majd a nedvesbe kevertem a száraz alapanyagokat. Ha nagyon száraznak tűnik a tészta akkor pici tejjel lehet hígítani.
Előmelegített sütőben kuglóf formában 175 fokon sütöttem kb 25-30 percig.
A mézeskalács fűszertől nagyon finom illatos lesz a süti. A töktől pedig olyan krémes puha marad belül. Tejszínhabbal tálaltam a csajoknak.

2 megjegyzés:

Hóha írta...

Bizomány, nagyon finom volt :)

Hóha

Konyhabanya írta...

óóó:) Az első megjegyzésem:)))

Egészségedre a sütit!