2008. november 29., szombat

Tárkonyos raguleves
















Igazi családi kedvenc ez a leves. Adventi koszorú készítés közben is nagyon jól esik;)

Hozzávalók:
1 pulyka felsőcomb filé
1 fej sonkahagyma
1 gerezd fokhagyma
2 evőkanál margarin
5 szem burgonya kockára vágva
1 konzerv gomba vagy 4-5 fej friss
4 szál sárgarépa karikára vágva
1 kis tál zöldborsó (fagyasztott)
4 dl tejszín
2 babérlevél
Ízlés szerint fehérbors (frissen őrölt)

2 leves kocka (szárnyashúsleves) kihagyható
1 kvk morzsolt szárított tárkony
1 csipet borsikafű
1 kis marok aprított petrezselyem
víz

Margarinon megpirítottam a hagymát és a fokhagymát majd kifehérítettem a húskockákat. Megfűszereztem majd felöntöttem kevés vízzel. Amikor a hús félig megfőtt, hozzákevertem a zöldségeket és felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje. Készre főztem, majd hozzákevertem a főzőtejszínt és az aprított petrezselymet, még egyszer jól átmelegítettem és kész is. Érdemes lépcsőzetesen fűszerezni. (kevés fűszer a húsra még az elején, a másik felét a végén amikor a tejszínnel felöntöm)

Nincsenek megjegyzések: