2008. november 8., szombat

Gombás vetrece Csili módra
















Ez nem az igazi vetrece recept. Olyat talán még sosem ettem.
Valójában ez egy csirkemelles gomba pörkölt megbolondítva némi fűszerrel.
Friss házi tejföllel az igazi (most vettem a piacon, 1 kg-os kiszerelésben tejes zacsi csomagolásban--- krémes, kalóriadús, isteni)

Hozzávalók:
Fél csirke mell
30 dkg friss csiperke gomba
fél fej hagyma
1 gerezd fokhagyma
1 evk paradicsompüré vagy 1 dl paradicsomlé
kevés margarin
olivaolaj

bors
szecsuáni bors csipet
1 kvk köménymag
szegfűbors két szem mozsárban törve
1/2 kvk kakukkfű
1/4 kvk borsikafű
1 tk pirospaprika
1 tk csípős paprika krém

Olivaolajon megfuttattam a hagymát és fokhagymát majd megpirítottam először a húskockákat majd a gomba kockákkal együtt főztem tovább.
Ízesítettem a fűszerekkel majd paradicsomlé és a paprika krém is belekerült. Amikor a gomba elfőtte a levét akkor megszórtam a pirospaprikával és pici vízzel felengedtem. Készre pároltam. Miután elzártam a gázt a ragu alatt, egy kis kocka margarint elkevertem a forró ízes szaftban. Ettől igazán lágy ízű és krémes lett.

Párolt rizzsel és tejföllel mindet bekebeleztük :D

(kvk=kávéskanál; tk=teáskanál; evk=evőkanál)





Nincsenek megjegyzések: