2008. november 28., péntek

Olivás csirke
















Nagyon hó vége van és ráadásul péntek. Pénteken mégis csak főz valamit az ember lánya:)
Volt csirkém itthon, meg paradicsom és egy kis olivabogyó. Hát finom volt...

Hozzávalók:
2 csirkecomb, félbe vágva, lebőrözve, a felső combok kicsontozva
1 kis fej lilahagyma
1 gerezd fokhagyma
4 hámozott friss paradicsom (vagy 1 hámozott paradicsom konzerv)
1 marék zöld olivabogyó
1 dl száraz vörösbor

bors
1 kis babérlevél
Csipet kakukkfű, borsikafű és oregánó
1 evőkanál olivaolaj
1 evőkanál margarin vagy vaj
rizs két személyre

Olivaolajon megpirítottam a hagymát majd a csirke darabokat. Beleszórtam az apróra vágott fokhagymát majd felöntöttem a vörösborral. Miután a bor elpárolgott hozzátettem a paradicsomokat, elkevertem, fűszereztem majd puhára főztem. Mielőtt elzártam a gázt beleszórtam a félbe vágott olivabogyókat és a kanál margarint. Ez besűríti a mártást és isteni ízt is ad neki.
Sima sós párolt rizs tökéletes köret hozzá.

Nincsenek megjegyzések: