2008. október 4., szombat

Kelbimbó krémleves













A Príma Konyha magazin októberi számában láttam két oldalnyi kelbimbó receptet.....Jéé a fagyiban nálunk is volt egy fél zacskónyi.....leves lett belőle. Meglepően finom!!!


Hozzávalók:
Szemre úgy fél zacskónyi fagyasztott kelbimbó (kb 15-20 dkg)
3-4 szem közepes burgonya
1 kis fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma

bors
szerecsendió
1 dl főzőtejszín
kb 3 dl tej
Tetejére reszelt eidámi sajt
és pirított napraforgó mag
1 evőkanál margarin


A felforrósított margarinon megfonnyasztottam a hagymát, hozzáöntöttem a kelbimbót és a darabokra vágott burgonyát, fűszereztem majd felöntöttem vízzel.

Amikor a zöldségek megfőttek, beletettem a fokhagyma gerezdeket (fokhagyma nyomóval) és a levest összeturmixoltam. Felöntöttem a tejszínnel és a tejjel, habverővel jól elkevertem és az egészet még egyszer összemelegítettem.


A napraforgó magot magában, serpenyőben megpirítottam a sajtot lereszeltem, majd mindkettőt a forró leves tetejére szórtam.


Nekem ízlett :)

Nincsenek megjegyzések: