2008. szeptember 29., hétfő

Kakaós-csokis koszorú




Ez a kakaós-csokis koszorú egy hirtelen ránktörő szombat délutáni sütiéhség eredménye.
Az eredeti recept egy kör e-mailben érkezett muffinrecept csomag kakaós muffinja, amit a konyhám tartalma alapján átdolgoztam.

Hozzávalók:
15 dkg liszt
2 tojás
15 dkg vaj vagy margarin
15 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
3 evőkanál eper lekvár
½ csomag sütőpor
5 dkg kakaópor
10 dkg tört étcsokoládé (én kockákra törtem csak, nagyon finoman megmaradtak a csoki tavacskák a süti belsejében még langyosan)
1 fél kupica rum


A sütőt előmelegítjük 170 °C-ra. A lisztet elkeverjük a sütőporral és a kakaóporral. A tojásokat kikeverjük a vajjal, a cukorral, a vaníliás cukorral és a rummal majd hozzáadjuk az eper lekvárt. A masszához hozzáadjuk a lisztes keveréket, majd belekeverjük a tört étcsokit. A keveréket a koszorú formába (én szilikonosat használtam) kanalazzuk, elsimítjuk, és 20-25 perc alatt tűpróbáig sütjük.


Amikor kihült kifordítjuk a formából és vanília fagyival, vagy/és tejszínhab halmokkal tálaljuk.


Egész finom lett ;)

Nincsenek megjegyzések: