2008. szeptember 19., péntek

Ropogós kekszes csirkemell





Az eredeti receptet Nigella egyik tv műsorába láttam. Feltétlenül ki szerettem volna próbálni. Ugyan én kicsit másképp készítettem el a receptet... De nem bántam meg!!!! Isteni finom! Ráadásul pedig szinte olaj nélkül készül. Én ugyan a Zuramnak készítettem hozzá stake burgonyát, de teljesen megállta volna a helyét a vacsora asztalon simán csak friss vegyes salátával, vagy akár el tudnám képzelni egy nagy tálban csak úgy felhalmozva egy kártya party kisérőjeként a barátaimnak feltálalva.

Hozzávalók:
1/2 kg csirkemell
1,5 zacskó kb 200 gr sós keksz (én sima Profi sós kekszet használtam)
2,5 dl tejföl (Nigella joghurttal készítette)
3 gerezd fokhagyma
ízlés szerint só, bors
A csirkemelleket felkockázzuk körülbelül egyforma nagyságúra, majd egy tálba tesszük.
Apróra vágjuk a fokhagymát (vagy fokhagyma nyomón átnyomjuk) és a tejföllel együtt a csirkére pakoljuk. Annyi tejföl legyen a csirke kockákon vagy csíkokon, hogy ne ússzon a tejfölben, de minden darabkát szépen bevonjon. Sózzuk, borsozzuk.
Egy éjszakára, vagy pár órára letakarva a hűtőbe tesszük.
A kekszet zacskóba rakjuk és sodrófával, vagy husklopfolóval porrá csapkodjuk. Érdemes kicsit nagyobb darabokat is hagyni, így a végén a látvány rusztikusabb lesz és a csirke pedig picit ropogósabb.
Ezután a tejfölből kivett csirke darabkákat a kekszes zacskóba rakjuk. NE töröljük le róluk a tejfölt. A zacskó száját zárjuk be, majd jól rázzuk össze, hogy a kekszmorzsa mindenhol szépen befedje a csirke darabokat.
Egy tepsibe pici oliva olajat csurgatunk, ráhelyezzük a csirke kockákat. Forró sütőbe toljuk. Kb 200 fokon, 30-45 perc alatt készre sül.

Azt hiszem nagy kedvenc lesz nálunk!


ui: Valaki megtaníthatna, hogy kell ételeket fotózni normálisan. Élőben valahogy mindegyik sokkal szebben nézett ki:(

Nincsenek megjegyzések: